Varför vegetarian?

Ända sedan jag blev vegetarian har jag behövt stå ut med idiotiska kommentarer och konstiga argument till varför man ska äta kött o.s.v. Hur tröga är folk egentligen? Jag förstår verkligen inte varför en del människor (tyvärr majoriteten) håller på såhär? >_<

Som till exempel;
- Man måste äta kött för att få i sig alla vitaminer å så.
- Folk blir juh bara vegetarianer p.g.a djuren, men alla behandlar inte djuren illa.
- Du blev juh bara vegetarian för att din pojkvän/flickvän är det.
- Alla vill egentligen äta kött, annars hade de juh inte gjort quorn å soja grejerna som kött.


o.s.v o.s.v... GAAAAAAH!!! säger jag bara >_<

Okej såhär ligger det till i alla fall i mitt fall.
Självklar tycker jag att djuren behandlas fel å sådär, men det är inte just det som gjorde att jag valde att sluta äta kött.
Jag är juh en överlevare och har mina tankar, åsikter och handlingar efter det.
Jag valde att bli vegetarian p.g.a miljöskäl likaså som att jag väljer att källsortera.
Den globala boskapsuppfödningen och animalieproduktionen ger större skador på klimatet än vad bil-, flyg- och båttransporterna gör tillsammans. Animalieproduktionen är också en av de tyngsta orsakerna till en rad andra miljöproblem.

Så var det någon smart jävel som sa;
- Men sojaodlingarna är juh oxå dåliga.

Ja vist är det så men, MEN sojan används huvudsakligen till djurfoder. Om man äter sojabönan direkt, istället för att gå omvägen via kött, minskar åtgången av sojabönor med 80–90 procent. Men endast en mycket liten andel av sojabönorna används idag som människoföda.

Jag är inte en sån som propsar på att folk ska bli vegetarianer. Man får göra precis som man själv vill. Men jag tycker att man kan ha i åtanke på vad allt detta gör med miljön.
Tänk om alla människor valde att äta vegetariskt kanske bara en dag i veckan t.ex, det hade gjort en stor skillnad. Men men..


Kommentarer
Skönt sagt av: martin

Tycker du har riktigt bra och vettiga argument.

Stå på dig candy!



2010-02-07 @ 11:26:26
URL: http://paramnesia.blogg.se/
Skönt sagt av: pitan

bra där :)



har fått stå ut med idiotkommentarer om Mitt val att inte äta likdelar halva mitt liv typ...



fan kan folk sluta bry sig så jävla mycket om vad jag äter och inte äter.

2010-02-08 @ 23:25:51
Skönt sagt av: Cecilia - Miliams mamma

Tack för din kommentar. Den värmde och hjälpte.

2010-02-10 @ 13:53:32
URL: http://millesmamma.blogg.se/
Skönt sagt av: Alexandra

Jag va vegitarian i två veckor :) Soppdieten vetu.. Fyfan never agaaain haha

2010-02-11 @ 20:43:28
URL: http://fieerce.blogg.se/
Skönt sagt av: Chris

Så sant, så sant!

2010-02-12 @ 17:43:33
Skönt sagt av: Megaman

Så sant, btw mycket härlig blogg du har!

2010-02-13 @ 13:54:36

Skriv din sköna kommentar här:

Namn:
Snälla Candy kom ihåg mej!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skön kommentar:

Trackback
Follow CandyLee Blogg listad på Bloggtoppen.se Personligt
RSS 2.0